søndag den 5. juni 2011

Late Night Soundtrack

Når gæsterne er gennet ud af døren, eller jeg selv er hjemkommet fra koncert, har jeg et frikvarter. Et lille stykke tid afskrevet til andre gøremål, som jeg nu er fri til at klatte væk. Oftest rider jeg videre på stemningen og rådyrker musik. Kaster mig over mine hylders mange lækkerier og propper mig til jeg er mæt.

Med tiden er det gået op for mig, at der er en håndfuld sange, der altid kommer med i reperoiret; obligatoriske i ethvert festmåltid. I (næsten) vilkårlig rækkefølge er de:
  • "Shivers" - Boys Next Door
  • "Not Anymore" - Dead Boys 
  • "The Ship Song" - Nick Cave & The Bad Seeds 
  • "The Weeping Song" - Nick Cave & The Bad Seeds 
  • "Sister" - Sufjan Stevens
  • "Kiss" - Scout Niblett f. Bonnie 'Prince' Billy 
  • "Holiday in Cambodia" - Dead Kennedys 
  • "Ain't it Fun" - Peter Laughner
  • "Pretty, Pt. 2" - Phosphorescent (med fare for luftpercussion)
  • "Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem men det gör jag, tror jag" - bob hund
  • "Herfra hvor vi står" - Skousen og Ingemann
Hver især kan de lede mig ned af lange musikalske stier, men inden nattens rejse slutter, skal jeg nok komme forbi dem alle.

Ingen kommentarer: