søndag den 21. marts 2010

Zhe children... II


En ny litterær genre er dukket op i kælderen under Forbidden PlanetParanormal Romance. Eller, som genren kaldes blandt os der ikke læser den, Vampire Boinking. Hyldemetre, der burde dedikeres perverse japanske tegneserier, er overgivet til en slags lægeromaner, hvori lægen er blevet erstattet af blodsugende dæmoner og andre af nattens skabninger. Vampyrer er jo dødromantiske med deres evige ungdom, deres aura af mystik og deres seriemorderdiæt (om jeg fatter hvad der er så romantisk ved, på forhånd dødsdømte, forhold til destruktive skabninger. Jeg kan kun håbe at målgruppen vokser fra det).

Som entusiastisk fan af Buffy the Vampire Slayer kan jeg naturligvis kun fnyse hånligt af den slags. I Buffy er der ingen vampire boinking (hvis man lige ser bort fra at Buffy havde et dybt romantisk, og meget tragisk, kærligshedsforhold til en vampyr i sæson 1, 2 og 3. Og havde en anden vampyr som bolleven i sæson 6. Men ellers var der ikke noget. Ja, Willow var en overgang kæreste med en varulv, men ellers ikke. Nå ja, Xander var i 3 sæsoner kæreste med en hævndæmon. Men det tæller ikke - hun var en ex-demon. Det meste af tiden... HOLD SÅ KÆFT!

Altså, som jeg var ved at fortælle, Buffy og Jim Butcher's The Dresden Files, er højt hævet over paranormal romance-trash som f.eks. den ultrapopulære Twilight serie. Det er jeg, og alle rettænkende mennesker, enige om.

Anyway, dette indlæg er bare en undskyldning for at linke til nedenstående video (og vise et billede af Alyson Hannigan i stramt læderkostume), som besvarer det store spørgsmål: hvad ville der ske hvis vampyrdræberen Buffy mødte den teenagehjerteknusende vampyr Edward fra Twilight? (Jeg er iøvrigt taknemmelig for at leve i en tid hvor den slags kan laves af fans motiveret kun af kærlighed til kildematerialet)



Hvis videoen er for bred til din browser, så gå direkte til videoen på youtube.

P.S. Ifm. forskræppet til den seneste twilightfilm, udtalte en af stjerne at det var underligt at bleg hud nu skulle være supersexet. Det har jeg da ment / satset på i årevis.

Ingen kommentarer: