torsdag den 23. september 2010

Gadekunst og et spørgsmål

I de århusianske gader har der i denne uge hængt post-it noter på diverse objekter i bybilledet. Ja, de har sikkert også kunnet findes i andre gader, men nu er det jo de århusianske jeg færdes i. På noterne står der ord som "SKILT", "VINDUE", "INDKØBSVOGN" og de er anbragt på - ikke overraskende - skilte, vinduer og indkøbsvogne.

I starten troede jeg at der var tale om en slags street-art. Sådan i lighed med mine ungdomsfjanterier som NONINFORMATIV FRONT. Et absurd indslag i dagligdagen.

Men så kiggede jeg nærmere på en seddel ... og fortryllelsen var brudt. Det var bare et masseproduceret reklamefremstød. Ganske vist for en god sag (der inkluderer det helligste af alt, kagesalg), men alligevel.


I går modtog jeg fra 9 til 16 en 6-7 opkald fra et hemmeligt nummer. I sidste uge var det en daglig opringning tirsdag til fredag. Jeg besvarede ingen af dem, da hemmeligt nummer lig med tidsspilde. Hvis det er vigtigt så er der mobilsvar. Men ingen beskeder på mobilsvar, intet forsøg på at kontakte mig via andre midler (som f.eks. email).

Hvad får nogen til at opføre sig sådan? Hvis det er vigtigt efterlader man en besked, hvis det ikke er vigtigt, hvorfor så ringe hele tiden? Det virker sygt og ret ubehageligt på mig.

Ingen kommentarer: